IV. SUSRET HRVATSKIH GLOBE ŠKOLA  Šibenik, 2001.

                                        NAGRADE

 I početna str. I program I sudionici I

NATJECANJE
 

Neke od kontrolnih točaka


REZULTATI ORIJENTACIJSKOG GLOBE NATJECANJA

 
OSNOVNE ŠKOLE
brzina + znanje = ukupno
1.
I. G. Kovačić, Sl. Brod
 39,8 + 85= 124,8
2.
M. Gupca, G. Stubica 
40,8 + 80= 120,8
3.
OŠ Draganići 
30,6 + 85= 115,6
4.
OŠ Privlaka 
 45,1 + 65= 110,1
5.
OŠ J. Habdelića, V. Gorica 
50 + 60= 106,7
6.
M. Jurić Zagorka, Zagreb 
34,1 + 70= 104,1
7.
 R. K. Jeretov, Opatija 
10,9 + 90= 100,9
8.
 OŠ Konjščina 
34,1 + 65= 99,1
9.
 N. Tesle, Zagreb 
28,9 + 70= 98,9
10.
 Murterski škoji, Murter 
42,1 + 55= 97, 6
 11.
OŠ M. Bistrica 
27,2 + 65= 92,2
12.
A. Mohorovičića, Matulji 
45,0 + 45= 90
13.
OŠ Popovača 
0,7 + 85= 85,7
14.
OŠ F. Franković, Rijeka 
41 + 40= 81
15.
F. G. Šignjara, Virje 
27,5 + 40= 67,5
16.
 I. G. Kovačić, Vinkovci 
27,3 + 40= 67,3
17.
OŠ Mate Lovraka 
1,5 + 65= 66,5
18.
OŠ A. Mihanović Sl. Brod 
 0 + 65= 65
19.
 OŠ P. Zrinski, Čabar* 
11,8 + 70= 81,8
* OŠ P. Zrinski, Čabar, se natjecala van konkurencije

 
SREDNJE ŠKOLE
brzina + znanje = ukupno
1.
Gimnazija A. Mohorovičića
50 + 99= 140
2.
SŠ Pregrada
44,3 + 85= 129,3
3.
Tehnička škola, Daruvar
44,3 + 75= 119,3
4.
SŠ M. Blažine, Labin
37,7 + 75= 112,7
5.
Škola za Med. Sestre, Zagreb
41,7 + 65= 106,7
6.
HTUŠ, Zadar
41,4 + 60= 101,4
7.
Šumarska i drvodjeljska škola, Karlovac
28,2 + 70= 98,2
8.
Gimnazija M. Mesić, Sl. Brod
0 + 95= 95
9.
Medicinska škola, Varaždin
32,9 + 55= 87, 9
10.
Tehnološko - kemijska škola, Karlovac
24,8 + 50= 74,8
  SŠ Novska*
32,2 + 70= 102,2
  Pomorska škola, Split** 
46,9 + 75= 121,9
*Novska je završila bez 6. točke
**Pomorska škola, Split se natjecala van konkurencije – treći član ekipe bio je učenik IV. Razreda OŠ Petra  Krešimira IV. Šibenik - poznat pod pseudonimom Krklec Prezobrazni !
.
 
NASTAVNICI
brzina + znanje = ukupno
1.
Želmar 
50 + 100= 150
2.
Klackalica 
 44,7 + 95= 139,7
3.
Hrastići 
36,8 + 95= 131,8
4.
Lavanda i bevanda 
29,3 + 100= 129,3
5.
Hitra trojka 
38,6 + 90= 128,6
6.
 Kamelija 
0 + 75= 75
     

Komentar natjecanja:

U rješavanju zadataka nije bilo većih problema. Natjecatelji su uglavnom točno odgovarali na pitanja iz onih područja ili dijelova programa, koja kontinuirano obrađuju. U onim područjima gdje još nema dovoljno iskustava, pojavljivale su se određene poteškoće, što gotovo jednako vrijedi za osnovne, kao i za srednje škole.

Pitanja na koja je odgovorilo manje od 50% natjecateljskih ekipa:

K1- pitanje 3: Da biste odredili biomasu travnjaka, potrebno je obaviti mjerenja biomase trave s nekoliko površina od 1m2, a potom izračunati srednju vrijednost.

K1- pitanje 4: Kao podatak o dominantnoj vrsti na nekom području, upisuju se prva četiri slova latinskog imena roda i prva četiri slova latinskog imena vrste. Za Pinus halepensis, to bi značilo PINU HALE.

K2 – pitanje 1 i 3: Trebalo je odrediti dominantni tip tla i upisati šifru/ oznaku za boju prema priloženom katalogu boja.
S obzirom da su točni odgovori zahtijevali više iskustva u praktičnoj provedbi protokola za ispitivanje tla, veliki broj netočnih odgovora ukazuje da ovaj dio programa još uvijek nije široko zastupljen u praksi.

K3 – pitanje 2: Da biste kvalitativno odredili pokrov vašeg istraživačkog područja, najmanja površina na kojoj određujete klasifikaciju po MUC-u je 90 x 90 m.
Natjecatelje je vjerojatno zbunio jedan od ponuđenih odgovora – 30 x 30 m, jer je to površina na kojoj se određuje pokrov kvantitativno – odnosno na kojoj se obavljaju biometrijska mjerenja. Pixel za bimetrijska mjerenja (30 x 30 m) treba smjestiti u središte homogenog (jednolikog) pokrova najmanjiih dimenzija 90 x 90 m. Tada možemo biti sigurni da će pixel zaista biti u području za koje smo odredili MUC kategoriju te da će ga biti moguće povezati sa satelitskom snimkom.

K3 – pitanje 3: Ako iz središta pixela krećete prema jednom od njegovih vrhova, azimut po kojem ćete se kretati bit će 45o ili 135o ili 225o ili 315o.
Poteškoće u rješavanju ovog pitanja pokazale su se kod natjecatelja iz osnovnih škola, koji očito nisu dovoljno usvojili pojam azimuta.

K4 – pitanje 4: Onečišćenje vode dušikovim spojevima (nitritima i nitratima) govori o doticanju otpadnih tvari iz poljoprivrede i domaćinstava (kanalizacije).
Tu su imali problema natjecatelji iz osnovnih škola, kojima pojam nitrita i nitrata i njihovog djelovanja nije dovoljno poznat. Budući da 12 od 19 ekipa osnovnih škola nije znalo odgovor na to pitanje, pretpostavlja se da su to oni koji još nisu počeli obavljati ovu vrstu analiza vode.

K6 – pitanje 1: Ako kod unošenja podataka za naoblaku unesemo oznaku CLEAR, možemo unijeti i podatak za rod oblaka, jer CLEAR znači da je manje od 10% neba pokriveno oblacima.
Na to pitanje nije točno odgovorilo 8 od 12 ekipa srednjih škola. Zanimljivo je pritom, da je točan odgovor dalo 15 od 19 ekipa osnovnih škola.

 NAGRAĐENI PROJEKTI

Dobitnici diploma za iznimno uspješne projekte:

Osnovne škole:
- OŠ dr A. Mohorovičića, Matulji – za najcjelovitiji projekt
- OŠ F. Frankovića, Rijeka – za cjelovitost projekta i kvalitetnu prezentaciju
- OŠ N. Tesle, Zagreb – za integriranje GLOBE projekta u život i rad škole
- OŠ P. Zrinskog, Čabar – za dobro izabran problemski zadatak i njegovu obradu
- OŠ P. Krešimira IV., Šibenik  - za doprinos promociji programa GLOBE i razvijanje ekološke svijesti

Srednje škole:
- Šumarska i drvodjeljska škola, Karlovac – za najcjelovitiji projekt
- Škola za medicinske sestre Vrapče – za vrijednu ideju povezivanja GLOBE programa i struke
- Tehnološko-kemijska škola, Karlovac – za praktičnu primjenu GLOBE mjerenja u gospodarstvu
- II. gimnazija, Zagreb – za promicanje GLOBE programa i uključivanje lokalne zajednice

Dobitnici pohvalnica:

Za vrijednu ideju GLOBE projekta
- OŠ Draganići, Draganići
- OŠ Murterski škoji, Murter

Za ostvareni napredak u razvoju projekta
- SŠ Novska, Novska

Za najveći broj projekata objavljenih na GLOBE stranicama (Students’ investigations)
- SŠ Mate Blažine, Labin

Za kontinuitet i točnost mjerenja
- OŠ M. Gupca, Gornja Stubica
- OŠ Marija Bistrica, Marija Bistrica
- OŠ dr. A. Mohorovičića, Matulji
- OŠ I. G. Kovačića, Vinkovci

Za raspon i kontinuitet mjerenja
- OŠ Konjščina, Konjščina
- OŠ M. Jurić Zagorke, Zagreb

Za uspješno integriranje programa GLOBE u nastavu
- OŠ prof. F. V. Šignjara, Virje

OCJENJIVAČKA POVJERENSTVA:
 

Za osnovne škole:   Za srednje škole:
Janja Milković   Diana Garašić  Vladimir Kušan
Josip Završki  Marina Grčić   Biserka Zdjelarević
Joško Ljupković  Vesna Volk   Vinko Vučić
Mira Hrvatin Zdravko Špirić Alenka Bujan
Marko Buljan Christos Michalopulos   Marija Popović

 

PREZENTACIJE RADA ŠKOLA

Prezentacije rada škola ocjenjivali su sami sudionici putem glasačkih listića

U kategoriji posterskih prezentacija
prema glasovanju učenika pobjednici su:
- OŠ I. G. Kovačić, Slavonski Brod
- Gimnazija P. Preradovića, Virovitica

prema glasovanju nastavnika pobjednici su:
- OŠ I. G. Kovačić, Slavonski Brod
- Šumarska i drvodjeljska škola, Karlovac

U kategoriji kompjutorskih prezentacija
prema glasovanju učenika pobjednici su:
- OŠ F. Frankovića, Rijeka
- Tehnička škola, Daruvar

prema glasovanju nastavnika pobjednici su:
- OŠ Marija Bistrica
- Tehnička škola, Daruvar
 


Državno povjerenstvo za provedbu IV. susreta hrvatskih GLOBE škola u 2001.

U rad ocjenjivačkih  povjerenstava bili su uključeni i nastavnici - voditelji iz škola koje su na prošlim susretima imale nagrađene projekte.
 I početna str. I program I sudionici I