| 
        | 
      
       
		GLOBE U NASTAVI 
		KORELACIJA SADRŽAJA GLOBE PROGRAMA S NASTAVNIM SADRŽAJIMA U RAZREDNOJ 
		NASTAVI 
		
		  
		
		PRVI RAZRED 
  
		
			
				
					| 
					 
					
					1.  | 
					
					 
					ŠKOLA 
					 
					
					Idemo u školu  | 
					
					 
					
					- razlikovati školsko okružje i prostorije u školi  | 
					
					 
					IN - obilazak 
					neposrednog školskog okružja; udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					2.  | 
					
					 
					PRIRODA 
					 
					
					Jesen 
					izvanučionička nastava  | 
					
					 
					
					 - opisati vremenske prilike u okolišu  
					
					
					 - spoznati temeljna obilježja jeseni  | 
					
					 
					IN - obilazak 
					školskog okružja, uočavanje promjena u okolišu 
					 
   | 
				 
				
					| 
					 
					
					3.   | 
					
					 
					VRIJEME 
					 
					
					Godišnja doba  | 
					
					 
					
					 - imenovati i razlikovati godišnja doba  
					
					
					- prikazivati vremenske prilike uz pomoć dogovorenih znakova  | 
					
					 
					IZIP - neposredna 
					stvarnost, fotografije kalendara koje prikazuju razl. god. 
					doba, aplikacije   | 
				 
				
					| 
					 
					
					4.   | 
					
					 
					PRIRODA 
					 
					
					Jesen slikovni 
					kalendar okoliša  | 
					
					 
					
					 - prikazati slikom današnje vrijeme na kalendaru prirode 
					razvijati sposobnosti motrenja, opisivanja i bilježenja 
					promjena  | 
					
					 
					PR - kalendar 
					prirode; udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					5.   | 
					
					 
					PRIRODA 
					 
					
					Što u jesen rade 
					ljudi u selu/gradu  | 
					
					 
					
					 - saznati što se ubire u voćnjaku, vinogradu, oranicama u 
					jesen  
					
					
					 - prepoznati što ljudi kupuju na tržnici u jesen  | 
					
					 
					IZIP - neposredna 
					stvarnost, IN obilazak vrta, polja, tržnice;  
					udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					6.   | 
					
					 
					Životinje u jesen  | 
					
					 
					
					 - spoznati promjene u okolišu i njihov utjecaj na život 
					životinja  
					
					
					 - imenovati ptice selice, stanarice i životinje koje 
					spavaju zimski san  | 
					
					 
					IZIP - neposredno 
					okružje, TV zapis; udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					7.   | 
					
					 
					Zimi u susret  | 
					
					 
					
					- opisati vremenske prilike u kasnu jesen  
					
					
					- objasniti utjecaj jesenskih promjena na biljke i životinje  | 
					
					 
					IZIP, IN - 
					neposredno okružje, PR izrada plakata; udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					8.  | 
					
					 
					NAŠE MJESTO 
					 
					
					Živimo u gradu/selu  | 
					
					 
					
					- imenovati mjesto u kojem živimo  
					
					
					 opisati naše mjesto  | 
					
					 
					IN - obilazak 
					mjesta stanovanja; udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					9.   | 
					
					 
					PRIRODA 
					 
					
					Zima izvanučionička 
					nastava  | 
					
					 
					
					- opisati vremenske prilike u okolišu  
					
					
					- prepoznati i označiti temeljna obilježja zime  | 
					
					 
					IN - obilazak 
					školskog okružja zimi, uočavanje promjena u okolišu  | 
				 
				
					| 
					 
					
					10.   | 
					
					 
					Zimske radosti i 
					brige  | 
					
					 
					
					- označiti zimsko vrijeme  
					
					
					- izdvojiti obilježja zime: hladnoću, snijeg, poledicu  | 
					
					 
					IZIP TV - zapis o 
					zimi; udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					11.   | 
					
					 
					PRIRODA 
					 
					
					Proljeće 
					izvanučionička nastava  | 
					
					 
					
					- opisati vremenske prilike u okolišu  
					
					
					- prepoznati i označiti temeljna obilježja proljeća  | 
					
					 
					IN - obilazak 
					školskog okoliša u proljeće, uočavanje promjena u okolišu
					  | 
				 
				
					| 
					 
					
					12.   | 
					
					 
					Vjesnici proljeća
					  | 
					
					 
					
					- izdvojiti vjesnike proljeća u okolišu  
					
					
					- prepoznati i imenovati vjesnike proljeća u okolišu  | 
					
					 
					IZIP - izvorna 
					stvarnost: proljetnice; PR izrada plakata; udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					13.   | 
					
					 
					Proljeće u 
					gradu/selu  | 
					
					 
					
					- izabrati temeljna obilježja proljeća, vremenske prilike, 
					promjene u prirodi, biljke, životinje i rad ljudi  | 
					
					 
					IZIP - neposredno 
					okružje, osobno učeničko iskustvo; udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					14.   | 
					
					 
					Čuvamo naš okoliš 
					izvanučionička nastava  | 
					
					 
					
					- razvijati ekološko osvješćivanje učenika/učenica 
					 
					
					
					- razvijati pravilno stajalište za život u suglasju s 
					prirodom  | 
					
					 
					IN - obilazak 
					školskog okružja, uočavanje pozitivnih rješenja čuvanja 
					okoliša  | 
				 
				
					| 
					 
					
					15.   | 
					
					 
					Čuvamo naš okoliš  | 
					
					 
					
					- razlikovati smeće od otpada razlikovati spremnike za 
					plastiku, papir, staklo   | 
					
					 
					IZIP - izvorna 
					stvarnost: spremnici, crne vreće, otpadni materijal; 
					udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					16.   | 
					
					 
					Kultura življenja 
					ponavljanje i uvježbavanje  | 
					
					 
					
					- primjenjivati i pravilno rabiti pojmove: okoliš, smeće, 
					otpad, čuvanje i unapređivanje okoliša  | 
					
					 
					IZIP - nastavna 
					sredstva i pomagala rabljena pri spoznavanju; udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					17.   | 
					
					 
					PRIRODA 
					 
					
					Ljeto 
					izvanučionička nastava  | 
					
					 
					
					- opisati vremenske prilike u okolišu  
					
					
					- izdvojiti obilježja ljeta: sunčane dane, vrućinu, 
					pljuskove kiše   | 
					
					 
					IN - obilazak 
					školskog okružja u lipnju, uočavanje promjena u okolišu  | 
				 
				
					| 
					 
					
					18.   | 
					
					 
					PRIRODA 
					 
					
					Stiže ljeto  | 
					
					 
					
					- izdvojiti obilježja ljeta  
					
					
					- imenovati i razlikovati ljetno voće i povrće  | 
					
					 
					IZIP -  neposredno 
					okružje; udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					19.   | 
					
					 
					Ljetni školski 
					odmor  | 
					
					 
					
					- imenovati godišnja doba  
					
					
					- razlikovati obilježja pojedinoga godišnjeg doba 
					 
					
					
					- razumjeti slijed godišnjih doba  | 
					
					 
					IZIP - osobna 
					učenička iskustva; udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					20.   | 
					
					 
					Promjene u prirodi 
					zbivaju se tijekom određenog vremena  | 
					
					 
					
					- opisati promjene u prirodi tijekom godine 
					 
					
					
					- razlikovati pojmove: jesen, zima, proljeće, ljeto  | 
					
					 
					IZIP - učenički 
					kalendari prirode i rada ljudi, vremenska vrpca; udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
			 
		 
 
		DRUGI RAZRED 
		  
		
			
				
					| 
					 
					
					1.  | 
					
					 
					
					SNALAŽENJE U PROSTORU  
					
					
					Glavne strane svijeta   | 
					
					 
					
					- odrediti glavne strane svijeta uz pomoć Sunca  
					
					
					- imenovati strane svijeta i njihove kratice  | 
					
					 
					
					IZIP, IN, PR  izvorna stvarnost; određivanje strana svijeta; 
					udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					2.  | 
					
					 
					
					Snalaženje u prostoru    | 
					
					 
					
					- odrediti stajalište  
					
					
					- imenovati predmete i objekte na glavnim stranama svijeta
					 
					
					
					- imenovati općinu u kojoj živimo  | 
					
					 
					
					IZIP, IN, PR  izvorna stvarnost; školsko dvorište, okolica 
					škole; udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					3.  | 
					
					 
					
					Snalaženje prema kućnim brojevima   | 
					
					 
					
					- usvojiti pojam kućnog broja  
					
					
					- razlikovati redanje kućnih brojeva u ulici i na trgu 
					
					
					- izdvojiti adresu škole  | 
					
					 
					
					IZIP  - izvorna stvarnost; okolica škole, ulica, trg;  
					udžbenik, vježbenica   | 
				 
				
					| 
					 
					
					4.  | 
					
					 
					
					Snalaženje u prostoru, uvježbavanje  izvanučionička nastava  | 
					
					 
					
					- prepoznati na kućama kućne brojeve  
					
					
					- razlikovati redanje kućnih brojeva u ulicama i na trgu  | 
					
					 
					
					IZIP, IN  izvorna stvarnost; okolica škole, ulica, trg 
					udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					5.    | 
					
					 
					
					PRIRODA  
					Kalendar promjena u okolišu  | 
					
					 
					
					- imenovati sastavnice kalendara promjena u okolišu 
					(padaline, naoblaka, biljke, životinje i rad ljudi)  | 
					
					 
					
					IZIP -  izvorna stvarnost; fotografije, crteži, kalendar 
					promjena u okolišu; udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					6.    | 
					
					 
					
					Jesen  izvanučionička nastava  | 
					
					 
					
					- povezati promjene u prirodi s promjenom godišnjih doba
					 
					
					
					- opisati promjene na biljkama i životinjama u jesen  | 
					
					 
					
					IZIP, IN  izvorna stvarnost; fotografije, slike, zapisi za 
					plakat; 
					udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					7.    | 
					
					 
					
					Jesen  kiše rominjaju  | 
					
					 
					
					- odrediti početak i kraj jeseni  
					
					
					- razlikovati listopadne i vazdazelene biljke  
					
					
					- imenovati dijelove drveća  | 
					
					 
					
					IZIP  - izvorna stvarnost; videozapis, slike listopad. i 
					vazdazelenih biljaka udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					8.    | 
					
					 
					
					SNALAŽENJE U VREMENU  
					Mjerenje vremena   | 
					
					 
					
					- imenovati jedinice za mjerenje vremena: sat, minuta, dan, 
					mjesec, godina  
					
					
					- opisati različite ure  | 
					
					 
					
					IZIP - izvorna stvarnost; različite ure; udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					9.    | 
					
					 
					
					 Snalaženje na uri  uvježbavanje   | 
					
					 
					
					- razlikovati vrste ura  
					
					
					- izmjeriti vrijeme različitim urama  
					
					
					- obilježiti vrijeme na urama  | 
					
					 
					
					IZIP -  izvorna stvarnost; ura s kazaljkom; udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					10.    | 
					
					 
					
					Jedan dan  | 
					
					 
					
					- odrediti jedan dan  
					
					
					- razlikovati dijelove dana  
					
					
					- povezati pozdrave tijekom dana s dobom dana  | 
					
					 
					
					IZIP - izvorna stvarnost; nastavna slika dana, vremenska 
					traka dana;  udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					11.    | 
					
					 
					
					Jedna godina  kalendar  | 
					
					 
					
					- odrediti vrijeme jedne godine  
					
					
					- imenovati mjesece u godini  
					
					
					- označiti redni broj mjeseca 
					
					
					- odrediti i objasniti nadnevak  | 
					
					 
					
					IZIP -  izvorna stvarnost; ovogodišnji kalendar, vremenska 
					traka godine; udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					12,  | 
					
					 
					
					Kućanski aparati   | 
					
					 
					
					- imenovati kućanske poslove  
					
					
					- opisati raznovrsne kućanske aparate i način njihova rada
					 
					
					
					- opisati načine štednje energije  | 
					
					 
					
					IZIP - izvorna stvarnost; mali kućanski aparati, 
					pokazivanje, uporaba; udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					13.    | 
					
					 
					
					Zaštita od požara  | 
					
					 
					
					- razlikovati vatru od požara  
					
					
					- objasniti kako nastaje i kako se gasi požar  
					
					
					- doznati tel. broj vatrogasaca  | 
					
					 
					
					IZIP, PR  izvorna stvarnost; materijal i pribor za pokus; 
					udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					14.    | 
					
					 
					
					PRIRODA  
					Zima  izvanučionička nastava  | 
					
					 
					
					- ocijeniti naoblaku, padaline, temperaturu zraka 
					
					
					- opisati biljke, životinje i djelatnost ljudi zimi  | 
					
					 
					
					IZIP, IN  izvorna stvarnost; fotografije, slike, zapisi za 
					plakat; udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					15.    | 
					
					 
					
					Zima  hladno je i sniježi   | 
					
					 
					
					- odrediti početak i kraj zime 
					
					
					- usporediti duljinu dana i noći  
					
					
					- opisati biljke i životinje zimi  
					
					
					- imenovati zimske športove  | 
					
					 
					
					IZIP -  izvorna stvarnost; videozapis, slike listopad. i 
					vazdazel. biljaka zimi; udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					16.    | 
					
					 
					
					OSN. PRIR.ZEMLJ. OBILJ. ZAVIČAJA Naši su zavičaji različiti  | 
					
					 
					
					- odrediti zavičaj 
					
					
					- prepoznati različite zavičaj u Hrvatskoj 
					
					
					- razlikovati obilježja zavičaja  | 
					
					 
					
					IZIP -  izvorna stvarnost; videozapis, slike o različitim 
					zavičajima; udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					17.    | 
					
					 
					
					Moj zavičaj  | 
					
					 
					
					- imenovati svoj zavičaj  
					
					
					- opisati izgled svojeg zavičaja  
					
					
					- konkretizirati osnovna obilježja svojeg zavičaja  | 
					
					 
					
					IZIP - izvorna stvarnost; videozapis, fotografije, 
					prospekti, plakati; udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					18.    | 
					
					 
					
					Vode u zavičaju  | 
					
					 
					
					- imenovati vode u zavičaju 
					
					
					- razlikovati vode stajaćice od tekućica  
					
					
					- razlikovati dijelove tekućice  | 
					
					 
					
					IZIP, IN  izvorna stvarnost; vode u zavičaju; udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					19.    | 
					
					 
					
					More  | 
					
					 
					
					- imenovati naše more  
					
					
					- opisati izgled mora  
					
					
					- razlikovati more, obalu, otok, poluotok, plimu i oseku  | 
					
					 
					
					IZIP -  izvorna stvarnost; videozapis, fotografije, 
					slikovnice; udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					20.   | 
					
					 
					
					Zaštita i čuvanje našeg zavičaja  | 
					
					 
					
					- navesti postupke kojima učenici mogu pripomoći u zaštiti, 
					očuvanju i unapređivanju okoliša  | 
					
					 
					
					IZIP, PR  izvorna stvarnost; materijal i pribor za 
					recikliranje; udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					21.   | 
					
					 
					
					Osnovna prirodnozemljopisna obilježja zaviČaja  ponavljanje  | 
					
					 
					
					- razlikovati i pravilno primijeniti pojmove spoznane u 
					nastavnoj cjelini  | 
					
					 
					
					IZIP -  rabljen u spoznavanju novog nastavnog sadržaja; 
					udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					22.    | 
					
					 
					
					Osnovna prirodnozemljopisna obilježja zaviČaja  
					provjeravanje  | 
					
					 
					
					- provjeriti znanje učenika iz cjeline OSNOVNA 
					PRIRODNOZEMLJOPISNA OBILJEŽJA ZAVIČAJA  | 
					
					 
					
					Zadaci za ispitivanje znanja  cjelina Osnovna 
					prirodnozemljopisna obilježja zaviČaja  | 
				 
				
					| 
					 
					
					23.    | 
					
					 
					
					Sijemo i sadimo  | 
					
					 
					
					- razlikovati biljke, skupine biljaka (žitarice, povrće, 
					voće)  
					
					
					- razlikovati sijanje od sadnje te berbu od žetve  | 
					
					 
					
					IZIP, PR  izvorna stvarnost; pribor i materijal za pokus; 
					udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					24.    | 
					
					 
					
					Uzgajamo životinje  | 
					
					 
					
					- imenovati pojedine životinje i njihove mlade  
					
					
					- razlikovati domaće od divljih životinja  | 
					
					 
					
					IZIP - izvorna stvarnost; videozapis, aplikacije domaćih 
					životinja; udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					25.   | 
					
					 
					
					PRIRODA  
					Proljeće  izvanučionička nastava  | 
					
					 
					
					- ocijeniti naoblaku, padaline, temperaturu zraka 
					
					
					- opisati biljke, životinje i djelatnost ljudi u proljeće  | 
					
					 
					
					IZIP, IN  izvorna stvarnost; fotografije, slike, zapisi za 
					plakat; udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					26.   | 
					
					 
					
					Proljeće  priroda se budi  | 
					
					 
					
					- odrediti početak i kraj proljeća  
					
					
					- imenovati proljetne mjesece  
					
					
					- prepoznati proljetnice u zavičaju  | 
					
					 
					
					IZIP -  izvorna stvarnost; proljetnice, videozapis, biljke i 
					životinje u proljeće; udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					27.  | 
					
					 
					
					PRIRODA  
					Ljeto  izvanučionička nastava  | 
					
					 
					
					- ocijeniti naoblaku, padaline, temperaturu zraka 
					
					
					- opisati biljke, životinje i djelatnost ljudi u ljetu  | 
					
					 
					
					IZIP, IN  izvorna stvarnost; fotografije, slike, zapisi za 
					plakat; udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					28.   | 
					
					 
					
					Stiže ljeto  toplo je  | 
					
					 
					
					- odrediti početak i kraj ljeta  
					
					
					- imenovati ljetne mjesece  
					
					
					- opisati oblačenje ljudi i provođenje godišnjih 
					  | 
					
					 
					
					IZIP - izvorna stvarnost; biljke i životinje, ljetna odjeća 
					i obuća; udžbenik, vježbenica  | 
				 
			 
		 
		  
		
		TREĆI RAZRED 
		   
		
			
				
					| 
					 
					
					1.   | 
					
					 
					  
					
					SNALAŽENJE U 
					PROSTORU 
					
					Stajalište i obzor  | 
					
					 
					— razlikovati 
					stajalište i odredište 
					
					— odrediti obzor, 
					vidik, horizont 
					
					odrediti obzornicu 
					ili obzorovu crtu  | 
					
					 
					IZIPIP — neposredna 
					stvarnost, udžbenik, vježbenica 
					
					IN — PR — 
					određivanje stajališta, obzora  
					i obzornice  | 
				 
				
					| 
					 
					
					2.  | 
					
					 
					  
					
					Glavne i sporedne 
					strane svijeta  | 
					
					 
					— označiti glavne 
					strane svijeta 
					
					— imenovati 
					sporedne strane svijeta 
					
					— razlikovati 
					glavne i sporedne strane svijeta  | 
					
					 
					IZIPIP — neposredna 
					stvarnost, udžbenik, vježbenica 
					
					IN — PR — 
					određivanje strana svijeta 
					
					   | 
				 
				
					| 
					 
					
					  
					
					
					3.  | 
					
					 
					  
					
					Orijentacija s 
					pomoću Sunca i znakova u prirodi  | 
					
					 
					— odrediti 
					orijentaciju ili snalaženje 
					
					— skicirati glavne 
					i sporedne strane svijeta u prirodi i u učionici  | 
					
					 
					IN — PR — 
					određivanje strana svijeta  
					u prirodi 
					
					IZIPIP — neposredna 
					stvarnost, udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					4.  | 
					
					 
					Orijentacija s 
					pomoću kompasa  | 
					
					 
					— opisati kompas 
					
					— odrediti strane 
					svijeta u prirodi i u učionici s pomoću kompasa 
					
					   | 
					
					 
					IN — PR — 
					određivanje strana svijeta  
					u prirodi i u učionici 
					
					IZIP — kompas, 
					udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					5.  | 
					
					 
					SPOZNAVANJE I 
					ISTRAŽIVANJE PRIRODE 
					
					Spoznavanje prirode  | 
					
					 
					— saznati što su 
					priroda i prirodoslovlje 
					
					— razlikovati 
					prirodu, prirodnine, prirodne promjene, prirodoslovlje  | 
					
					 
					IZIP — neposredna 
					stvarnost, udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					  
					
					
					6. 
					
					
					   | 
					
					 
					Motrenje prirode i 
					djelatnosti ljudi u jesen  | 
					
					 
					— nabrojiti podatke 
					koje sadrži kalendar prirode i djelatnosti ljudi 
					
					— prepoznati 
					motrenje kao način spoznavanja prirode  | 
					
					 
					IN-PR — vođenje 
					kalendara prirode i djelatnosti ljudi 
					
					IZIPIP — neposredna 
					stvarnost, udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					7.   | 
					
					 
					Jestive šumske 
					plodine  | 
					
					 
					— opisati i 
					razlikovati plodove divlje ruže, pitomog kestena, lijeske, 
					drijenka, borovnice i kupine  | 
					
					 
					IZIP — neposredna 
					stvarnost: grančice s plodovima (divlja ruža, pitomi kesten, 
					lijeska, borovnica, kupina) 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					  
					
					
					8.  | 
					
					 
					  
					
					Istraživanje 
					prirode  | 
					
					 
					— odrediti pokus, 
					eksperiment, kao način istraživanja prirode 
					
					— izvesti, 
					nabrojiti i narisati tijek pokusa  | 
					
					 
					IZIP — PR — Što 
					nastaje međudjelovanjem octa i praška za pecivo 
					
					IZIP — neposredna 
					stvarnost, udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					  
					
					
					9  | 
					
					 
					  
					
					Ponašanje tekućine 
					na različitim temperaturama  | 
					
					 
					— odrediti 
					temperaturu 
					
					— dokazati pokusom 
					da se povišenjem temperature tekućina širi 
					  | 
					
					 
					IZIP — PR — Kako se 
					tekućina ponaša na različitim temperaturama 
					
					IZIP — neposredna 
					stvarnost, udžbenik,   | 
				 
				
					| 
					 
					
					  
					
					
					10.  | 
					
					 
					  
					
					Mjerenje 
					temperature  | 
					
					 
					— odrediti Celzijev 
					stupanj 
					
					— opisati 
					termometar 
					
					— izmjeriti 
					temperaturu 
					
					— razlikovati 
					različite termometre  | 
					
					 
					IZIP — neposredna 
					stvarnost: različiti termometri, udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					  
					
					
					11.  | 
					
					 
					NASTAJANJE I 
					SNALAŽENJE  
					NA ZEMLJOVIDU 
					
					Umanjezino 
					prikazivanje udaljenosti  | 
					
					 
					— procijeniti i 
					izmjeriti udaljenost između dva stabla 
					
					— nacrtati umanjenu 
					udaljenost 
					
					— obilježiti 
					umanjenje 1: 10; 1: 100  | 
					
					 
					IN — PR: umanjeno 
					prikazivanje udaljenosti 
					
					IZIP — neposredna 
					stvarnost, udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					  
					
					
					12  | 
					
					 
					  
					
					Tlocrt jednostavnih 
					predmeta i školske učionice  | 
					
					 
					— odrediti tlocrt 
					
					— narisati tlocrt 
					jednostavnih predmeta 
					
					— nacrtati tlocrt 
					školske učionice  | 
					
					 
					IZIP — kutija 
					žigica, omotni papir s mrežom 
					
					tlocrt školske 
					učionice 
					
					PR — snalaženje na 
					tlocrtu učionice  | 
				 
				
					| 
					 
					
					  
					
					
					13.   | 
					
					 
					  
					
					Tlocrt igrališta  | 
					
					 
					— orijentirati se u 
					prostoru 
					
					— procijeniti i 
					izmjeriti dužinu i širinu igrališta 
					
					— skicirati tlocrt 
					igrališta  | 
					
					 
					IN — PR — izrada 
					tlocrta igrališta 
					
					metar, štapići od 1 
					dm, papir 
					
					IZIP — neposredna 
					stvarnost, udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					  
					
					
					14.  | 
					
					 
					  
					
					Maketa i plan škole 
					s bližom okolicom  | 
					
					 
					— izgraditi maketu 
					okolice škole 
					
					— orijentirati se 
					na maketi škole i bliže okolice 
					
					— opisati maketu 
					učionice i škole  | 
					
					 
					IN — PR — izrada 
					skice okolice škole 
					
					PR — izrada makete 
					učionice i okolice škole 
					
					IZIP — udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					  
					
					
					15.  | 
					
					 
					  
					
					Plan naselja  | 
					
					 
					— odrediti: plan; 
					dogovoreni znak ili simbol; tumač znakova ili legendu 
					
					— skicirati plan 
					naselja  | 
					
					 
					IN — PR — izrada 
					skice plana mjesta 
					
					PR — izrada makete 
					mjesta 
					
					IZIP — pješčanik, 
					udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					  
					
					
					16   | 
					
					 
					  
					
					Snalaženje na planu 
					mjesta — 
					
					uvježbavanje i 
					ponavljanje  | 
					
					 
					— razlikovati i 
					primijeniti pojmove: model, maketa, plan, dogovoreni znak, 
					legenda 
					
					— imenovati objekte 
					na planu;  | 
					
					 
					IZIP — pješčanik, 
					maketa, pregledni plan naselja, udžbenik, vježbenica 
					
					PR — orijentacija 
					učenika po planu naselja  | 
				 
				
					| 
					 
					
					  
					
					
					17.   | 
					
					 
					  
					
					Izgled zemljišta je 
					raznolik  | 
					
					 
					— odrediti: nizinu, 
					uzvisine: brežuljak, goru, planinu, reljef 
					
					— razlikovati 
					dijelove uzvisine: podnožje, vrh, padinu  | 
					
					 
					IZIP — pješčanik, 
					model uzvisine 
					
					udžbenik, 
					vježbenica;  | 
				 
				
					| 
					 
					
					  
					
					
					18.   | 
					
					 
					  
					
					Crtanje uzvisina 
					
					   | 
					
					 
					— izrada reljefa 
					okolice škole 
					
					— prikazati 
					uzvisine s pomoću slojnica 
					
					— odrediti reljef  | 
					
					 
					IZIP — pješčanik, 
					model uzvisine 
					
					višeslojne 
					prozirnice 
					
					VK — Crtamo brda i 
					uzvisine 
					
					udžbenik, 
					vježbenica;  | 
				 
				
					| 
					 
					
					  
					
					
					19.   | 
					
					 
					  
					
					Izrada zemljovida — 
					zemljopisne karte 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					— odrediti: 
					zemljopisnu kartu — zemljovid 
					
					— povezati boje na 
					zemljovidu s izvornom stvarnošću;  | 
					
					 
					IZIP — rabljeni u 
					obradi 
					
					EF — Crtamo 
					uzvisine 
					
					kartografski diktat  | 
				 
				
					| 
					 
					
					  
					
					
					20.  | 
					
					 
					  
					
					Nastajanje i 
					snalaženje na zemljovidu 
					
					vježbanje i 
					ponavljanje  | 
					
					 
					— razlikovati i 
					primijeniti pojmove: reljef: uzvisine, nizine, zemljopisna 
					karta — zemljovid, mjerilo na zemljovidu  | 
					
					 
					Zadaci za 
					ispitivanje znanja — KARTOGRAFSKA PISMENOST  | 
				 
				
					| 
					 
					
					  
					
					
					21.  | 
					
					 
					  
					
					Zemljopisna karta — 
					zemljovid zavičajne regije  | 
					
					 
					— prepoznati na 
					zemljovidu županije svoju okolicu 
					
					— odrediti smještaj 
					zavičajne regije na zemljovidu  | 
					
					 
					IZIP — zemljovid 
					županije, 
					
					TV — zapis o 
					županiji 
					
					županijski 
					priručnik  | 
				 
				
					| 
					 
					
					22.   | 
					
					 
					KLIMA I ŽIVOTNE 
					ZAJEDNICE ZAVI»AJNE REGIJE 
					
					Vrijeme i klima 
					
					   | 
					
					 
					— odrediti vrijeme 
					i klimu 
					
					— povezati podatke 
					iz kalendara prirode s klimom u zavičajnoj regiji  | 
					
					 
					IZIP — zemljovid 
					županije, podaci iz kalendara prirode 
					
					županijski 
					priručnik  | 
				 
				
					| 
					 
					
					  
					
					
					23  | 
					
					 
					  
					
					Biljni i 
					životinjski svijet 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					— poznavati 
					najpoznatije životne zajednice zavičajne regije i 
					predstavnike biljnog i životinjskog svijeta  | 
					
					 
					IZIP — neposredna 
					stvarnost 
					
					županijski 
					priručnik  | 
				 
				
					| 
					 
					
					  
					
					
					24.  | 
					
					 
					  
					
					Zaštita prirode  | 
					
					 
					— odrediti zaštitu 
					prirode 
					
					— objasniti zaštitu 
					okoliša 
					
					— imenovati 
					zaštićene prostore, biljke i životinje u zavičaju  | 
					
					 
					IZIP — izvorna 
					stvarnost 
					
					fotografije 
					zaštićenih prostora, biljaka  
					i životinja 
					
					rad ljudi na 
					zaštiti prirode  | 
				 
				
					| 
					 
					  
					
					
					25  | 
					
					 
					SPOZNAVANJE I 
					ISTRAŽIVANJE PRIRODE 
					
					Ovogodišnja zima — 
					spoznavanje rezultata motrenja  | 
					
					 
					— prikazati 
					ovogodišnju zimu na temelju rezultata motrenja 
					
					— izdvojiti 
					temeljna ovogodišnja zimska obilježja  | 
					
					 
					IZIP — neposredna 
					stvarnost 
					
					podaci iz kalendara 
					prirode 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					26  | 
					
					 
					  
					
					Biljke zimi  | 
					
					 
					— prepoznati 
					prilagodbe biljaka da zimu preživljavaju u pupovima ili 
					podzemnim dijelovima ili sjemenkama  | 
					
					 
					IZIP— PR — Cvjetovi 
					se razvijaju iz cvjetnih pupova 
					
					IN — IZ — 
					proljetnice — podzemni dijelovi, sjemenke nekih biljaka  | 
				 
				
					| 
					 
					  
					
					
					27.  | 
					
					 
					  
					
					Motrenje prirode i 
					djelatnosti ljudi u proljeće  | 
					
					 
					— odrediti 
					proljetnu ravnodnevnicu 
					
					— razlikovati 
					pretproljeće, rano proljeće i pravo proljeće  | 
					
					 
					IN — PR — vođenje 
					kalendara prirode  
					i djelatnosti ljudi 
					
					IZIP — neposredna 
					stvarnost, vježbenica, udžbenik  | 
				 
				
					| 
					 
					
					  
					
					
					28  | 
					
					 
					
					VODE U ZAVI»AJU I NJIHOVO ZNA»ENJE 
					
					
					  
					
					
					Vode tekućice  | 
					
					 
					
					— odrediti vodotok ili tekućicu 
					
					
					— razlikovati rijeku od potoka 
					
					
					— označiti na vodotoku: izvor, korito i ušće, obale  | 
					
					 
					
					IN — neposredna stvarnost 
					
					
					IZIP — udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					  
					
					
					29.  | 
					
					 
					
					  
					
					
					Živi svijet u tekućim vodama 
					
					
					  
					
					
					   | 
					
					 
					
					— razlikovati drveće uz vodu 
					
					
					— razlikovati životinje uz vodu 
					
					
					— opisati i nacrtati dijelove tijela šarana  | 
					
					 
					
					IZIP — neposredna stvarnost:  
					granice vrbe i topole, ribe 
					
					
					udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					  
					
					
					30.  | 
					
					 
					
					  
					
					
					Živi svijet u tekućim vodama — vježbanje i ponavljanje  | 
					
					 
					
					— razlikovati i primijeniti pojmove: tekućica, rijeka, potok, 
					živi svijet u tekućicama 
					
					
					   | 
					
					 
					
					IZIP — rabljeni u obradi novog gradiva 
					
					
					udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					31.  | 
					
					 
					
					  
					
					
					Vode stajaćice 
					
					
					  
					
					
					   | 
					
					 
					
					— odrediti stajaće kopnene vode 
					
					
					— razlikovati: lokve, močvare, bare, jezera 
					
					
					— odrediti more   | 
					
					 
					
					IN — neposredna stvarnost 
					
					
					IZIP — neposredna stvarnost 
					
					
					udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					32.  | 
					
					 
					
					  
					
					
					Živi svijet u stajaćim kopnenim vodama  | 
					
					 
					
					— razlikovati biljke uz vodu trsku, rogoz, lopoče, 
					
					
					— opisati i razlikovati životinje u stajačicama, žaba, 
					čaplja, roda  | 
					
					 
					
					IN — PR — razvitak žabe 
					
					
					IZIP — neposredna stvarnost 
					
					
					EF — Bara 
					
					
					udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					  
					
					
					33.  | 
					
					 
					
					  
					
					
					Živi svijet u kapljici vode  | 
					
					 
					
					— dokazati da mikroorganizmi žive u vodi 
					
					
					— objasniti da se samo zdrava voda smije rabiti za piče  | 
					
					 
					
					IZIP — PR — mikroorganizmi žive u vodi (mikroskopiranje) 
					
					
					udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					  
					
					
					34.  | 
					
					 
					
					  
					
					
					More 
					
					
					  
					
					
					   | 
					
					 
					
					— odrediti more 
					
					
					— nabrojiti svojstva mora; 
					
					
					— opisati značenje mora u gospodarstvu   | 
					
					 
					
					IZIP — rabljeni u obradi novoga gradiva 
					
					
					EF — Iz života u moru 
					
					
					udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					  
					
					
					35.   | 
					
					 
					
					  
					
					
					Gospodarska važnost vode 
					
					
					  
					
					
					   | 
					
					 
					
					— poznavati važnost vode za živi svijet 
					
					
					— konkretizirati kako ljudi dolaze do vode, princip vodovoda;  | 
					
					 
					
					IZIP — PR — modelirati princip rada vodovoda 
					
					
					udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					  
					
					
					36.  | 
					
					 
					
					  
					
					
					Onečišćenje i zaštita vode  | 
					
					 
					
					— poznavati načine sprečavanja onečišćenja vode 
					
					
					— navesti načine štednje vode u kućanstvu;  | 
					
					 
					
					IZIP — PR — modelirati pročišćivač 
					
					
					udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					37.  | 
					
					 
					
					  
					
					
					Zaštita i čuvanje okoliša  | 
					
					 
					
					- odrediti pojmove: kućno smeće, otpad, opasni otpad, 
					sanitarni deponij, ugroženi okoliš  | 
					
					 
					
					IZIP — neposredna stvarnost 
					
					
					promidžbeni plakati o zaštiti okoliša 
					
					
					udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					
					  
					
					
					38.  | 
					
					 
					
					  
					
					
					Ovogodišnje proljeće — obrada rezultata motrenja iz 
					kalendara prirode  | 
					
					 
					
					— prikazati ovogodišnje proljeće na temelju rezultata 
					motrenja 
					
					
					— iznijeti njegova temeljna obilježja  | 
					
					 
					
					IZIP — neposredna stvarnost 
					
					
					kalendar prirode 
					
					
					udžbenik, vježbenica  | 
				 
			 
		 
		  
		  
		  
		  
		   | 
    
    
      | 
        | 
      
         
		  
		
		ČETVRTI 
		RAZRED 
		
		  
		
			
				
					| 
					 
					  
					
					   6.  | 
					
					 
					  
					
					Republika Hrvatska 
					i susjedne zemlje  | 
					
					 
					— označiti RH na 
					zemljovidu Europe; 
					
					— označiti na 
					zemljovidu susjede RH područja RH  | 
					
					 
					IZIP:  zemljovidi: 
					Europe i Republike Hrvatske; 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					  
					
					  7. 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					Zemljopisna 
					raznolikost domovine Hrvatske  | 
					
					 
					— odrediti i na 
					zemljovidu pokazati prirodno-zemljopisna područja RH; — 
					odrediti RH kao srednjoeuropsku i  mediteransku državu  | 
					
					 
					IZIP: zemljovid RH, 
					udžbenik, vježbenica, atlas prirode i društva  
					  | 
				 
				
					| 
					 
					  
					
					 10. 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					ŽIVOTNI UVJETI 
					
					Priroda oko nas 
					
					Priroda nas 
					okružuje  | 
					
					 
					— odrediti: 
					prirodu, prirodnine, tvar, prirodoslovlje; 
					
					— razlikovati živu 
					i neživu prirodu  
					
					— navesti osnovna 
					obilježja živih bića;  | 
					
					 
					IN — IIZIP: izvorna 
					stvarnost; 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					  
					
					 11. 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					  
					
					O čemu ovisi živi 
					svijet  | 
					
					 
					— odrediti i 
					dokazati pokusima životne uvjete; 
					
					— nabrojiti životne 
					činioce na Zemlji: 
					
					voda, zrak, 
					svjetlost, toplina i hrana  | 
					
					 
					IZIP:  PR: Uvjeti 
					života; 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					  
					
					 13. 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					  
					
					Sunce — izvor 
					svjetlosti i topline  | 
					
					 
					— dokazati pokusom 
					o čemu ovisi jačina rasvjete; 
					
					— objasniti utjecaj 
					Sunca na promjene vremena tijekom dana i godine  | 
					
					 
					IZIP:  pokus: O 
					čemu ovisi jačina rasvjete; 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					  
					
					 14. 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					  
					
					Svojstva vode  | 
					
					 
					— dokazati pokusima 
					svojstva vode: tekućina, kapljevina, boja, okus, miris, 
					vrelište, ledište, agregatna stanja;   | 
					
					 
					IZIP: PR: Istraži 
					svojstva vode; 
					
					EF: Agregatna 
					stanja vode, Voda 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					  
					
					 15. 
					
					   | 
					
					 
					  
					
					Svojstva vode — 
					vježbanje i ponavljanje  | 
					
					 
					— opisati pokuse; 
					
					— odrediti: led, 
					tekuću vodu, vodenu paru, vrelište, ledište  | 
					
					 
					IZIP: udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					  
					
					 16. 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					  
					
					Kruženje vode u 
					prirodi  | 
					
					 
					— dokazati pokusom 
					kruženje vode u prirodi; 
					
					— odrediti oborine 
					ili padaline; 
					
					— opisati kruženje 
					vode u prirodi  | 
					
					 
					IZIP: PR Kruženje 
					vode u prirodi; 
					udžbenik, vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					  
					
					 18. 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					  
					
					Zrak nas okružuje  | 
					
					 
					— opisati nalaženje 
					zraka u prirodi i značenje za živa bića; 
					
					— dokazati pokusima 
					svojstva zraka; 
					
					— očitati tlak 
					zraka na barometru  | 
					
					 
					IZIP: PR: Istraži 
					svojstva zraka 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					  
					
					19. 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					  
					
					Sastav zraka  | 
					
					 
					— dokazati pokusima 
					sastav zraka; 
					
					— odrediti: kisik, 
					dušik, ugljikov dioksid  | 
					
					 
					IZIP: PR: Sastav 
					zraka 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					  
					
					20. 
					
					   | 
					
					 
					  
					
					Predviđanje vremena  | 
					
					 
					— odrediti vrijeme; 
					
					— opisati rad 
					meteorologa  | 
					
					 
					IZIP: vremenske 
					prognoze iz dnevnog tiska; 
					
					 udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					  
					
					 22. 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					  
					
					Postanak tla  | 
					
					 
					— odrediti tlo i 
					građu tla; 
					
					— dokazati 
					djelovanje temperature na čvrsta tijela; 
					
					— opisati postanak 
					tla  | 
					
					 
					IN: tlo u okolišu; 
					
					IZIP: PR: 
					Djelovanje temperature na čvrsta tijela; 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					  
					
					 23. 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					  
					
					Sastav i vrste tla  | 
					
					 
					— dokazati pokusima 
					sastav tla; 
					
					— odrediti sastav i 
					vrste tla; 
					
					— razlikovati vrste 
					tla: 
					
					— objasniti 
					povećavanje plodnost tla   | 
					
					 
					IZIP: PR; Sastav 
					tla; 
					
					uzorci tala; 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					  
					
					 25. 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					  
					
					Onečišćavanje i 
					zaštita vode, zraka i tla  | 
					
					 
					— dokazati pokusima 
					onečišćavanja tla zraka i vode na život biljaka; 
					
					— odrediti otpadnu 
					vodu, onečišćeni zrak — smog, pročišćivač  | 
					
					 
					IN utjecaj 
					onečišćavanja u okolišu 
					
					IZIP: PR Utjecaj 
					onečišćavanja na život biljaka 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					  
					
					 29. 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					BREŽULJKASTI I 
					BRDOVITI KRAJEVI PANONSKOG  PROSTORA  HRVATSKE 
					
					
					Prirodno-zemljopisna obilježja brežuljkastih i  brdovitih 
					krajeva  | 
					
					 
					— pokazati na 
					zemljovidu brežuljkasta i brdovita područja panonskog 
					prostora  Hrvatske; 
					
					— odrediti pobrđe, 
					prisojnu i osojnu stranu;  | 
					
					 
					IZIP:  zemljovid 
					RH, videozapis, fotografije, zidni plakat; 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					30. 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					GORSKO-PLANINSKI 
					PROSTOR  HRVATSKE 
					
					
					Prirodno-zemljopisna obilježja gorsko- 
					-planinskih krajeva   | 
					
					 
					— odrediti 
					gorsko-planinske prostore Hrvatske; 
					
					— pokazati i 
					imenovati na zemljovidu najpoznatije planine i gore RH; 
					
					— opisati gorska 
					obilježja;  | 
					
					 
					IZIP:  zemljovid 
					RH, videozapis, fonografije gorskih prostora Hrvatske; 
					
					zidni plakat; 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					  
					
					 31. 
					
					   | 
					
					 
					Voda i ljepota 
					krajolika — veliko bogatstvo gorskih krajeva 
					  | 
					
					 
					— nabrojiti i 
					pokazati na zemljovidu najveće rijeke i jezera gorskog 
					prostora   | 
					
					 
					IZIP:  zemljovid 
					RH; 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					  
					
					 32. 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					  
					
					Bogatstvo šumskog 
					pokrivača  | 
					
					 
					— opisati životne 
					uvjete u šumi; 
					
					— odrediti 
					listopadnu, miješanu  
					i kontinentalnu vazdazelenu, crnogoričnu šumu;  | 
					
					 
					IN  obližnja šuma 
					(grančice šumskog drveća); 
					
					EF  Šuma 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					  
					
					33 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					  
					
					
					Prirodno-zemljopisna obilježja  
					gorsko-planinskih krajeva — ponavljanje  | 
					
					 
					— razlikovati i 
					pravilno koristiti pojmove: gorski-planinski prostor 
					Hrvatske, prirodne ljepote gorskih dijelova, šumsko drveće i 
					životinje  | 
					
					 
					IZIP:  zemljovid 
					RH; 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					  
					
					34. 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					  
					
					ŽIVA PRIRODA 
					
					Život zelene biljke  | 
					
					 
					— odrediti: 
					sjemenku, uvjete klijanja, dijelove biljke; 
					
					— raščlaniti 
					sjemenku graha i imenovati njene dijelove;  | 
					
					 
					IZIP: PR: Građa 
					sjemenke, Uvjeti klijanja, Klijanje sjemenke 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					35, 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					  
					
					Zelena biljka 
					proizvodi hranu  | 
					
					 
					— odrediti zadaću 
					zelene biljke u prirodi; 
					
					— objasniti kako 
					zelena biljka proizvodi hranu i kisik, veže sunčanu energiju 
					i tako omogućava život u prirodi  | 
					
					 
					IZIP: PR Zelena 
					biljka proizvodi hranu; 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					  
					
					 36. 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					  
					
					Razmnožavanje 
					biljaka  | 
					
					 
					— odrediti cvijet, 
					sjemenku i plod; 
					
					— raščlaniti cvijet 
					i imenovati njegove glavne dijelove; 
					
					— opisati 
					oprašivanje  | 
					
					 
					IZIP: izvorna 
					stvarnost; 
					
					PR Promatranje 
					građe cvijeta; 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					  
					
					37. 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					  
					
					Međusobna ovisnost 
					biljaka i životinja  | 
					
					 
					— odrediti: zelene 
					biljke proizvođače hrane i životinje kao potrošače; 
					
					— razlikovati: 
					biljoždere, sveždere  
					i mesoždere;  | 
					
					 
					IZIP: EF Povezanost 
					žive i nežive prirode 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					  
					
					 38. 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					NIZINSKI KRAJEVI 
					PANONSKOG PROSTORA HRVATSKE 
					
					
					Prirodno-zemljopisna obilježja nizinskih predjela  | 
					
					 
					— imenovati i 
					pokazati na zemljovidu  nizinske krajeve panonskog prostora 
					RH; 
					
					— razlikovati 
					močvarne nizine, suhe ravnice i više predjele; 
					
					— pokazati veće 
					rijeke  | 
					
					 
					IZ  zemljovid RH; 
					videozapis, fotografije nizinskih prostora; 
					
					zidni plakat; 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					39. 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					  
					
					Život na travnjaku  | 
					
					 
					— odrediti: 
					travnjak, pašnjak i livadu; 
					
					— opisati životne 
					uvjete na travnjaku; 
					
					— prepoznati 
					najpoznatije biljke i životinje travnjaka  | 
					
					 
					IN: izvorna 
					stvarnost; 
					
					herbarski primjerci 
					biljaka; 
					
					preparati i slike 
					životinja 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					40. 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					PRIMORSKI PROSTOR 
					DOMOVINE HRVATSKE 
					
					Jadransko more i 
					hrvatski otoci  | 
					
					 
					— pokazati na 
					zemljovidu dijelove primorskog prostora,— objasniti važnost 
					Jadranskog mora za RH,— pokazati najveće otoke, poluotoke, 
					zaljeve   | 
					
					 
					IZIP:  videozapis, 
					fotografije; 
					
					zidni plakat; 
					
					zemljovid RH; 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					41. 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					  
					
					
					Prirodno-zemljopisna obilježja primorskog prostora  | 
					
					 
					— označiti 
					prirodno-zemljopisna obilježja primorske Hrvatske: 
					sredozemna klima, kraška obilježja (kraška polja, ponori, 
					jame), crvenica  | 
					
					 
					IZIP:  zemljovid 
					RH; 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					42. 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					  
					
					Život u primorskoj 
					vazdazelenoj šumi  | 
					
					 
					— razlikovati 
					primorsku vazdazelenu šumu, šikaru (makiju) i krš; 
					
					— prepoznati hrast 
					crniku, lovor, planiku i životinje: čagalj, poskok, blavur,  | 
					
					 
					IN  IZ  herbarski 
					primjerci biljaka; 
					
					slike životinja; 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					  
					
					43. 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					  
					
					Živa bića uz more i 
					u moru  | 
					
					 
					— opisati životne 
					uvjete u moru; 
					
					— prepoznati alge, 
					npr. morsku salatu i životinje: priljepak, dagnja, jastog, 
					hobotnica, sipa, srdela, skuša i dr.  | 
					
					 
					IZIP:  izvorna 
					stvarnost, herbarski primjeri algi; 
					
					preparati i slike 
					životinja; 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					  
					
					 44. 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					  
					
					ŽIVA PRIRODA 
					
					Prirodne 
					zanimljivosti Hrvatske  | 
					
					 
					— odrediti 
					nacionalne parkove, rijetke i ugrožene biljne  i životinjske 
					vrste; 
					
					— nabrojiti i 
					pokazati na zemljovidu RH nacionalne parkove  | 
					
					 
					IZIP: zemljovid RH; 
					
					fotografije 
					nacionalnih parkova, zaštićenih biljaka i životinja 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
				
					| 
					 
					  
					
					45. 
					
					  
					
					   | 
					
					 
					  
					
					»čovjek i okoliš  | 
					
					 
					— objasniti 
					kruženje tvari u prirodi; 
					
					— označiti 
					nedostatak hrane, energije i onečišćenje i zagađenje kao 
					najveće probleme u razvoju čovječanstva  | 
					
					 
					IN; IZIP: 
					neposredna stvarnost: onečišćenje okoliša i zaštita prirode; 
					fotografije iz okolice mjesta; 
					
					udžbenik, 
					vježbenica  | 
				 
			 
		 
		
		   
		
		Pripremila: 
		Elena Brajković 
		
		Ožujak, 
		2006. 
  |