Nacrt
projekta
obuhvaća do tri (3) kartice teksta: Arial, font 10, razmak
1.0 (single), boja slova: crna, u kojem je potrebno
objasniti cilj i svrhu projekta (uključujući istraživačko
pitanje i hipotezu), opisati ideju rada, metode i plan
istraživanja te navesti raspoložive podatke i podatke koji
su još potrebni za dovršenje rada. Na temelju dostavljenog
nacrta projekta, državno povjerenstvo školskom timu
dodjeljuje recenzenta, čija je zadaća ocijeniti opravdanost,
izvodljivost i stručnu korektnost projekta. Recenzent
nekoliko dana prije međužupanijske motre dostavlja kratko
izvješće voditelju međužupanijskog povjerenstva, odnosno
mentoru u školi. Projekt koji je odobren, može se uključiti
u prikaz i bodovanje rada škole. U razdoblju između
međužupanijske i državne GLOBE smotre, mentori trebaju
stupiti u vezu s dodijeljenim recenzentom koji će, ukoliko
ima potrebe školskome timu ukazati na intervencije koje bi
mogle pridonijeti što kvalitetnijem dovršenju projekta.
Uz nacrt projekta, prijava škole obavezno treba sadržavati kontakt
mentora (telefon i e-adresu).
Formular za naslovnu stranicu Nacrta projekta možete preuzeti ovdje (Naslovnica
Nacrta projekta)
(doc 41,5 kB)
Mentori školskih projekata trebaju uvažiti preporuke svojeg recenzenta te
ga upoznati sa svim unesenim promjenama i dopunama. U
stalnom kontaktu i dogovoru s recenzentom, školski projekt
treba biti dovršen i u konačnom obliku dostavljen recenzentu
najmanje tjedan dana uoči Državne smotre i natjecanja.
Opis projekata:
ukupno do 7 kartica; Arial, font 10, razmak 1.0 (single),
boja slova: crna, treba biti dovršen i uređen i samo takav
opis recenzenti dostavljaju tajnici državnog povjerenstva
radi objavljivanja na hrvatskim internetskim stranicama
Programa GLOBE.
Struktura opisa projekta
Naslov rada
Autor 1, Autor 2 i Autor 3
Mentor(-i)
Ime škole, grad
1.
Sažetak rada (do 200 riječi) na hrvatskom i engleskom
jeziku*
U najkraćim crtama opišite o čemu se radi, odnosno
objasnite temu projekta i rezultate. Navedite temu rada,
osnovno istraživačko pitanje (ili više njih, ali
koncizno), metode koje ste koristili i raspon
istraživanja, najvažnije rezultate koje ste dobili (ali
bez tablica i grafikona) i zašto su oni važni, odnosno
što ste iz njih zaključili.
*Budući
da je GLOBE međunarodni program, sažetak na engleskom
jeziku preduvjet je objavljivanja projekta na centralnim
internetskim stranicama i temelj za uspostavljanje
međunarodne suradnje uključenih škola. Na taj se način i
stranim posjetiteljima hrvatskih GLOBE stranica
osigurava mogućnost razumijevanja tema i rezultata
istraživačkih projekata hrvatskih škola.
2. Istraživačka pitanja i hipoteze
Ukratko navedite pitanja od kojih ste krenuli u
istraživanje problema kojim se bavite u projektu.
Opišite što vas je navelo da postavite upravo ta
pitanja. Odabranom istraživačkom pitanju/ pitanjima
pridružite hipotezu/ hipoteze.
3. Metode istraživanja
Navedite koje ste GLOBE podatke koristili ili protokole
primijenili, no protokole nije ih potrebno opisivati.
Ukoliko ste koristili i neke druge metode istraživanja,
kratko ih opišite. Prikažite raspon vašeg istraživanja
(primjerice: vremenski period, područje, osobitosti
odabranih mjernih mjesta – postaja, broj prikupljenih
uzoraka…). Svakako navedite izvor za podatke koje niste
sami prikupili. Opišite koji ste pristup i metode
primijenili analizirajući svoje podatke i navedite
matematičke postupke koje ste koristili.
4. Prikaz i analiza podataka
Ovdje prikazujete vaše podatke pomoću tablica i/ili
grafikona te riječima opišite uočene značajke,
pravilnosti, odstupanja. Opis
tablice piše se iznad nje (znači da ih treba numerirati
i dati svakoj naslov), a broj i opis grafikona (ili
slike) stavlja se ispod.
Opis tablica i grafikona (slika) također treba biti na
hrvatskom i engleskom jeziku. Odaberite najbolji način
prikazivanja podataka (nepotrebno je uključiti i tablice
i grafikone za iste podatke) i prikažite samo one
podatke koji su nužni za izvođenje zaključaka.
Upozorite na dvojbenost ili nedostatnost podataka,
ukoliko postoji te raspravite razloge. Ako prosudite
potrebnim, možete prikazati i eventualne nedostatke u
metodologiji, podacima ili analizi, odnosno uočena
ograničenja primijenjene metodologije te navesti
prijedlog poboljšanja u budućem radu.
5. Rasprava i zaključci
Raspravite o rezultatima do kojih ste došli istražujući
postavljena pitanja. Na kraju rasprave istaknite kratko
glavne zaključke do kojih ste došli, a u oblikovanju
zaključaka slijedite postavljene hipoteze“.
6. Literaturni izvori
Navedite popis naslova korištene literature (i /ili
internetskih adresa, uz naznaku datuma kad je adresa
korištena)
Pravilo citiranja literature:
Prezime autora, inicijal imena.,godina kada je tiskano djelo
ili objavljen rad:naziv djela.ime izdavača. mjesto
izdavanja. Primjer:
Meštrov, M., 2003: Ekologija, udžbenik za gimnazije i
srednje škole. Školska knjiga, Zagreb.
Tehničko
uređivanje opisa projekta
Radi preglednosti rada objavljenog na web stranicama, u
sklopu opisa projekta ostavite istaknute podnaslove (kako je
gore navedeno). Također, radi međusobne usklađenosti
objavljenih projekata, molimo da ne koristite tekst u boji,
niti druge efekte radi „ukrašavanja“ rada. Ne želimo da
čitatelju „posebni efekti“ odvuku pozornost sa sadržaja
svakog pojedinog projekta. Isticanje specifičnosti vašeg
rada i vaših osobnosti ostavite za prezentaciju rada na
smotri.
Sugestije
o načinu prezentiranja rada na smotri
Svoj projekt ekipa svake škole predstavlja usmenim
izlaganjem. Poželjno je da usmeno izlaganje popratite
vizualnom prezentacijom. Ukoliko ste se odlučili za
kompjutorsku prezentaciju izrađenu u neuobičajenom
računalnom programu, može se dogoditi da tehnika škole
domaćina ne podržava vašu prezentaciju. Stoga je takvu
mogućnost potrebno predvidjeti i na vrijeme provjeriti
tehničke mogućnosti, odnosno osigurati vlastitu tehniku
ukoliko želite koristiti program kojeg uobičajeno škole ne
posjeduju.
Pri izradi kompjutorske prezentacije vodite računa o
primjerenoj veličini slova i tablica, kao i o podlozi koja
će omogućiti dobru vidljivost. Pažljivo odmjerite količinu
informacija koju stavljate na slajd! NEMOJTE ČITATI TEKST SA
SLAJDOVA! (Publika zna i sama čitati). Zadatak prezentatora
je INTERPRETIRATI slajdove!
Za predstavljanje vašeg rada na natjecanju imat ćete 15
minuta. To uključuje 10 minuta vašeg usmenog izlaganja i 5
minuta za raspravu. Voditelj, koji će koordinirati radom
pojedine grupe, upozorit će vas kad vam preostaje 3 minute
do isteka vremena za izlaganje. Nakon 15 minuta prezentacija
se svakako prekida, čak i ako izlaganje nije dovršeno. To je
važno radi ostajanja u okvirima programa te da bi se dalo
jednake mogućnosti i onima koji dolaze iza vas. Trebate
vježbati i isprobavati vaše izlaganje sve dotle dok ne
budete sigurni da ćete sve uspjeti izložiti unutar
raspoloživog vremena.