|
|
DRŽAVNA SMOTRA I NATJECANJE HRVATSKIH GLOBE ŠKOLA - Mali Lošinj, 21.- 23. svibnja 2007. |
|
PITANJA S NATJECANJA |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KONTROLNA TOČKA 1 (K1) 1. Uz pomoć indikator papirića izmjerite pH vrijednosti uzorka tekućine pH 11 a) Je li OVA tekućina (otopina) kisela ili lužnata? _____LUŽNATA_____ 3 BODA b) Kako biste uz pomoć GLOBE protokola utvrdili radi li se o uzorku mora ili uzorku slatke vode? _ODREĐIVANJE SALINITETA/ SLANOĆE________ 3 BODA 2. Voda sadrži otopljeni kisik. Kisik u vodu dijelom ulazi iz _ATMOSFERE/ ZRAKA, a dijelom nastaje u procesu _FOTOSINTEZE/ ASIMILACIJE___ biljaka. U svoju listu upišite riječi (pojmove) koje nedostaju. 2 BODA3.
5. Slika prikazuje stvarne podatke jedne GLOBE škole. Prikazani su nizovi izmjerenih vrijednosti za 2 parametra u fizikalno- kemijskim mjerenjima vode. a) Koja bi to 2 parametra mogla biti ? _____OTOPLJENI KISIK__ i __TEMPERATURA VODE_ 2 BODA b) U kakvom su međusobnom odnosu vrijednosti crvenog i zelenog grafa? Kratko opišite__________________________ ŠTO JE TEMPERATURA VIŠA, MANJE SE KISIKA OTAPA 2 BODAKONTROLNA TOČKA 2 (K2) 1. 1. Usporedite priložene satelitske slike otoka Biševa i pretpostavite što se dogodilo s pokrovom zemljišta od 2000. do 2003. godine. Upišite objašnjenje u listu za odgovore. OGOLIO JE/ DIO ZEMLJIŠTA NEMA POKROV/NA 2. KARTI JE MANJE ZELENILA – KRČENJE ŠUMA 5 BODOVA 1. 2. Koje su moguće neposredne posljedice? Zaokružite u svojoj listi točne odgovore. a) povećana erozija tla (ispiranje) b) povećanje biološke raznolikosti c) povećana razina podzemne vode d) smanjena proizvodnja kisika e) povećana apsorpcija (upijanje ili vezanje) ugljikovog dioksida 5 BODOVA 2. Sunčevo se zračenje na različit način apsorbira (upija) ili reflektira (odbija) na različitim vrstama zemljišnog pokrova. Na infracrvenoj satelitskoj snimci:
KONTROLNA TOČKA 3 (K3) 1 Očitajte s nacrtanog termometra temperature zraka i upišite u svoju listu njihove vrijednosti: a) Trenutačna 12 0C b) Minimalna 5 0C c) Maksimalna 20 0C 6 BODOVA 2.
KONTROLNA TOČKA 4 (K4) 1. Da bismo izmjerili pH vrijednost tla, moramo ga pomiješati s: a) vodom iz slavine b) destiliranom vodom c) otopinom za kalibriranje d) kiselinom e) octom 2 BODA 2. Prema GLOBE protokolima temperaturu tla mjerimo na dubini od: a) 1 cm b) 5 cm c) 10 cm d) 100 cm e) 1000 cm 3 BODA 3. Na stolu se nalaze 2 čaše s vodom, označene s A i B. Za koji uzorak možemo smatrati da ima veću količinu otopljenog kisika. Objasnite zašto tako mislite. ________________________ BUDUĆI DA JE VODA I ČAŠAMA RAZLIČITIH TEMPERATURA, VEĆU KOLIČINU OTOPLJENOG KISIKA IMA HLADNIJA VODA (ČAŠA A) 4 BODA
Grafovi prikazuju višegodišnje
nizove podataka o srednjoj temperaturi zraka iz 3 GLOBE
škole. Gdje su te škole smještene?
Pridružite boju grafa mogućoj
lokaciji:
A)Plavi
graf 1. _C__sjeverna
hemisfera (polutka)
B)
Crveni graf
2. _B__
južna hemisfera
C)
Zeleni graf
3. __A_
ekvatorijalni pojas
Slovo uz graf upišite uz
odgovarajuću lokaciju u listi za odgovore.
6 BODOVA
A)A.
Vlažnost tla jače varira (mijenja se) na dubini od___10
cm____
B)B.
U sušnom razdoblju plići slojevi tla brže __GUBE
VODU_, a dublji
_SPORIJE
GUBE
ili
DUŽE ZADRŽAVAJU VODU___
4 BODA
KONTROLNA TOČKA 5 (K5)
|
Novosti | GLOBE škole | Priručnik za mjerenja | GLOBE u nastavi | Suradnja GLOBE škola - projekti | Susreti GLOBE škola | Linkovi | Kontakti | Arhiva |