V. susret hrvatskih GLOBE škola, Stubičke Toplice, 2002.

 

Dragi Globovci,

ove se godine već peti puta održava susret hrvatskih GLOBE škola pa imamo razloga s ponosom govoriti o našim dobrim iskustvima pa čak i o tradiciji. Budući da je Hrvatska jedna od prvih zemalja – partnera u programu GLOBE, u kojoj se program počeo aktivno ostvarivati, mi smo među onima koji imaju naviše iskustava u različitim aspektima provedbe ovog programa. Primjerice, bili smo među prvim zemljama u kojima se počelo organizirati godišnje susrete GLOBE škola. Potvrdu kvalitete jedinstvene koncepcije naših GLOBE susreta, potvrdio je i centralni GLOBE ured iz SAD, nositelj ovog svjetskog programa.

U razvoju naše koncepcije sudjelovali su članovi hrvatskog instruktorskog GLOBE tima, članovi Povjerenstva za odgoj i obrazovanje za okoliš Ministarstva prosvjete i športa i nastavnici – GLOBE voditelji. Željeli smo u sadržaje i organizaciju susreta ugraditi odrednice suvremene škole i suvremenih pristupa odgoju i obrazovanju. Stoga je ponajprije, svakoj od zastupljenih škola pružena mogućnost da nastupi u više različitih segmenata susreta, odnosno da se predstavi na više različitih načina – prema sklonostima, mogućnostima,interesima:

Naravno, projekte koji su tako raznoliki, bilo bi teško i neprimjereno međusobno uspoređivati i svrstati u ljestvicu poretka. Smatramo kako to i nije cilj. Ono što se želi potaknuti je primjena istraživačkog i problemskog pristupa u nastavi i izvannastavnim aktivnostima. To je učenje otkrivanjem, promatranjem, praktičnim radom, učenje na konkretnim primjerima i na neposrednom iskustvu. Stoga u ovoj kategoriji neće biti proglašeni najbolji radovi u smislu prvog, drugog i trećeg mjesta. Svi su se potrudili pokazati najbolje, pokazati drugima što i kako rade. To je pravi smisao i cilj susreta. Ipak, važno je prepoznati kvalitetu. Važno je istaknuti ono što može biti uzoran primjer. Izdvojiti takve radove posao je ocjenjivačkih povjerenstava, u čijem će radu i ove godine, osim članova Državnog povjerenstva sudjelovati i nastavnici - GLOBE voditelji. 

Sustav nagrađivanja za postignute rezultate u sklopu susreta GLOBE škola, temelji se na činjenici da ostvarivanje programa GLOBE zahtijeva timski rad i uključenost svih skupina u školi i izvan nje. Stoga se nagrade dodjeljuju školama, a ne pojedincima. Nadamo se da će nagrade, ponajprije one u vidu mjerne opreme, biti daljnji poticaj za razvoj i rast programa GLOBE u školi. 

Ipak, na kraju valja naglasiti da je nagrada već i samo sudjelovanje na susretu GLOBE škola, jer su neposredni doživljaji, druženje i prijateljstva nemjerljiva bogatstva, koja će za sebe osvojiti i ponijeti sobom svaki sudionik V. susreta hrvatskih GLOBE škola.

 

Predsjednica Državnog povjerenstva 

za organizaciju i provedbu V. susreta hrvatskih GLOBE škola, 

mr.sc. Diana Garašić,

natrag