Stručni skup za voditelje programa GLOBE, 21. do 23. ožujka 2010., Sv. Đurđ i Ludbreg
Okvirni program rada i upute za autore radova za Simpozij „GLOBE u nastavi“
Teme skupa:
1. Istraživački pristup u nastavi prirodoslovlja i korištenje GLOBE protokola (22. ožujka – 8 sati)
2. GLOBE u funkciji unapređivanja nastave i cjelokupnog odgojno-obrazovnog rada – iskustva iz prakse (23. ožujka – 4 sata)
Razrada po danima:
Ludbreg, centar
svijeta (stručno vođenje domaćina)
Svečano
otvaranje skupa
Ponedjeljak,
22. III. – cijeli
se dan posvećuje problemski
orijentiranoj nastavi, odnosno istraživanju uz
pomoć GLOBE
protokola te sređivanju i interpretiranju podataka.
Ovoga puta cilj
nije učenje protokola, već primjena protokola u istraživanju. Grupe će
biti
šarolikog sastava u smislu stupnja obuke pa se očekuje da će veterani
pomoći stručnim
voditeljima u tumačenju i primjeni protokola.
Utorak, 23.
III. – (pola dana) posvećujemo
iskustvima iz prakse – Simpozij: GLOBE u nastavi
Uvijek je
zanimljiva i korisna razmjena ideja i iskustava među nastavnicima, no
rjeđe se
razgovara o učinkovitosti konkretnih modela poučavanja, odnosno o
modifikacijama i finesama ustaljenih modela koje su se pokazale
uspješnima. Rezultat
ovog simpozija trebao bi dati
prilog,
ali i novu dimenziju naslovu izbornika naše web-stranice: GLOBE u
nastavi.
Program kao što
je GLOBE treba imati argumentirano opravdanje na raznim razinama
provedbe
(školska, državna, međunarodna) pa se stoga na svim razinama njegove
provedbe očekuje
sustavna evaluacija. Sustavno unapređivanje moguće je i temelji se na
sustavnoj
evaluaciji, kako na razini škole, tako i na razini države te na
međunarodnoj
razini. Evaluacija
se može usmjeriti na
različite aspekte provedbe programa, no ono što nas zasigurno i uvijek
ponovno
zanima je :
1. Pridonosi li, kako i koliko GLOBE unapređivanju nastave?
2. Na koji se način složeni prirodoslovni koncepti u okviru GLOBE sadržaja najučinkovitije objašnjavaju učenicima?
Očekuju se prezentacije sudionika, koje će na vrlo konkretnim primjerima dati prilog odgovorima na jedno ili oba navedena pitanja.
Potrebno je naglasiti da se NE očekuje prezentacija rada škole – to prikazujemo na međužupanijskoj i državnoj smotri. Ovom bismo prilikom trebali pokazati jedni drugima ponajprije KAKO radimo i na temelju čega smatramo da je to dobro (ili nije)! Kao orijentacija ili vodič sudionicima u izradi prezentacija može poslužiti sljedeća razrada naša dva osnovna pitanja. Prezentacija ne mora odgovoriti na sva navedena potpitanja – može se posvetiti jednome ili dati pregled rada s osvrtom na više potpitanja.
1.
Pridonosi li, kako i koliko GLOBE unapređivanju
nastave?
b. Vidi li se unapređenje rada ili učeničkih postignuća u određenim predmetima ili predmetnim područjima? Što konkretno? Koji su pokazatelji?
c. Primjenjujete li nešto iz GLOBE-a u svojem predmetu, svojem svakodnevnom radu sa svojom cijelom populacijom učenika? Što konkretno? S kakvim rezultatima?
d. Primjećujete li viši stupanj razumijevanja, sposobnosti povezivanja i primjene znanja, viši stupanj proceduralnih znanja, viši stupanj praktičnih ili kognitivnih vještina kod GLOBE učenika? Možete li na temelju praćenja učenika tijekom više godina zaključiti u kojim aspektima upravo GLOBE povećava učenička postignuća?
e. Možete li predložiti malo, interno (AKCIJSKO) istraživanje kojim biste utvrdili ima li razlika u pojedinim aspektima postignuća GLOBE učenika prema ostatku populacije? Pri tome treba biti oprezan i razlučiti inicijalno stanje postignuća od postignuća mjerenih nakon sudjelovanja u GLOBE programu, uz isključivanje drugih čimbenika koji su mogli djelovati na razvoj postignuća.
2.
Na koji se način složeni prirodoslovni koncepti
najučinkovitije objašnjavaju učenicima?
b. Što je učenicima najteže razumjeti i kako prevladati taj problem? Koja su se iskustva pokazala dobra, a koja baš i nisu?
c. Savladavaju li svi vaši učenici GLOBE grupe sve sadržaje ili samo one uz mjerenja za koja su zaduženi? Dobre i loše strane takvog pristupa?
d. Poučavanje vršnjaka – primjenjuje li se i s kakvim uspjehom? Za koje je sadržaje dobro, za koje nije?
e. Uključujete li kolege učitelje/ nastavnike koji nisu Globovci za tumačenje složenih koncepata? Kojih? Kako to organizirate?
Zbog potrebe
pravodobne organizacije vremena u programu rada i odgovarajućeg
prostora,
izlaganje je nužno prijaviti koordinatorici najkasnije
do 10 ožujka 2010.
Izlaganje prijavljujete slanjem sažetka (što je svakako poželjno), ali zbog kratkoće vremena prihvatit ćemo i samu najavu naslova izlaganja.
Do 10. ožujka se produžava i rok za prijave sudjelovanja.