SAŽETAK

 

                                                         

Krajobrazne osobitosti pješačke staze Labin-Rabac

HELENA VUČIĆ, GORAN VLAČIĆ i FABIO FARAGUNA

 

SREDNJA ŠKOLA MATE BLAŽINE LABIN

 

1. Istraživačko pitanje/hipoteza

U neposrednoj blizini Labina i Rapca nalazi se  zaštićeni krajolik kroz koji prolazi pješačka staza koja povezuje Labin sa turističkim Rapcem. Negativan utjecaj ljudskih djelatnosti na okoliš svakim je danom sve veći pa smo odlučili ispitati krajobraznu osobitost ovog lokaliteta.

2. Metode istraživanja

Projekt su realizirali učenici  prvih, drugih i trećih razreda, podijeljeni u nekoliko radnih grupa.

Zadaci su bili:

  • snimiti geografske koordinate i odrediti fizička svojstva staze – GPS-protokoli.
  • postaviti taložnike za analizu zraka, uzorkovati vodu i tlo te napraviti analizu

       - GLOBE protokoli za vodu i tlo.

  •  napraviti popis biljaka odrediti MUC i izdati botaničku kartu.
  • odrediti krajobrazne vrijednosti staze ( prirodne, društvene, turističke, edukativne)
  • inicirati izradu i postavljanje edukacijskih tabela na stazi kako bi joj se povećala edukacijska vrijednost. - napraviti materijale za edukacijsku tabelu.

 

3. Prikaz podataka

 

  • Duljina staze (jedan smjer cca): 2.1 km ,vrijeme šetnje (jedan smjer procjena): 1:15 h
  • Od tri vodena ekosustava na stazi od zakonskih normi odstupa jedino jezerce dok su izvor i more I kategorije. (NN 77/98)
  • Na dvije lokacije tlo je ilovasto, a prema Rapcu postaje pjeskovito. Na svim lokacijama tlo je nezagađeno
  • Količina korpuskularnih čestica u zraku je niža  od zakonom predviđenih normi, što  nam govori o čistom zraku (NN 48/95)
  • Prema MUC klasifikaciji na gornjem dijelu staze prevladava  grmolika listopadna vegetacija mješana sa vazdazelenom (221), potom na srednjem dijelu staze sušno listopadan vegetacija bez vazdazelene i na dijelu prema Rapcu vazdazelena širokolisna vegetacija

 

4. Zaključci

 

Zaključak projekta je da su  prirodne osobitost pješačke staze  izuzetne, ali bi trebalo poraditi na uređivanju i označavanju tih osobitost kako bi se osim rekreacijske i turističke važnost naglasila i EDUKACIJSKA važnost.

 

natrag