HRVATSKA

 

GLOBE HRVATSKA  -  Prijedlog kriterija za ocjenjivanje blogova GLOBE škola

 
 

Prijedlog kriterija za ocjenjivanje blogova GLOBE škola

Priredio: Zlatan Soldo, GLOBE voditelj Geodetska tehnička škola, Zagreb

 

 Prijedlog je nastao kombiniranjem kriterija Carnet-ovog Web festivala za blogove i GLOBE-ovog kriterija za postere.

 Ocjenjivački sud  blogove procjenjuje prema sljedećim kriterijima:

 

 

KRITERIJ

BROJ BODOVA

1.

Stil

1-5

2.

Informativnost

1-5

3.

Utjecaj

1-5

4.

Povezanost

1-5

5.

Svrhovitost

1-5

 Maksimalno razdoblje bloga koje se ocjenjuje je period od zadnjih Globovih susreta do trenutka ocjenjivanja. Autori mogu odabrati period ocjenjivanja koji ne može biti kraći od tri mjeseca. Ukoliko autor nije naveo koji period ocjenjivanja Ocjenjivački sud će uzeti u obzir maksimalno razdoblje.

 Objašnjenje kriterija ocjenjivanja:

Stil

Osobnost i originalnost bloga su ono što doprinosi načinu na koji publika na njega reagira, odnosno hoće li se na njemu zadržati, na njega vraćati i imati potrebu uključiti se komentirati sadržaj koji na njemu pronađe. Jednom riječju ove smo karakteristike nazvali „stil“, a uključuje:

  • originalnost – koliko se blog ističe kako sadržajem, tako i načinom pisanja, razmišljanja, odnosa s čitateljima i vizualnim pristupom
  • „osobnost“ – ima li sadržaj autorski pečat
  • vizualna atraktivnost, korištenje mogućnosti koje pruža blog kao alat, image bloga

Informativnost

Kvaliteta bloga počiva na kvaliteti njegovog sadržaja i informacijama koje donosi. U sklopu ovog kriterija ocjenjivat će se: 

  • Provedba programa na školi (organizacija rada, uključenost nastavnika i učenika, različite dodatne aktivnosti)
  • koliko blog donosi novih informacija
  • kvaliteta i zanimljivost sadržaja

Utjecaj

Iako je blog primarno osobne prirode, činjenica da je publici omogućeno da komentira sadržaj čini ga i komunikacijskim medijem. Time raste i potencijalan utjecaj pojedinog bloga na javnost i javno mišljenje. Dobar odaziv publike, kvalitetna komunikacija autora bloga i njegovih čitatelja, kao i sadržajnost komentara često su pokazatelj kvalitete pojedinog bloga. U sklopu ovog kriterija ocjenjivat će se: 

  • Odaziv publike
  • Sadržajnost komentara
  • Komunikacija autora bloga s korisnicima (moderira li autor komentare i/ili reagira li na njih svojim pisanjem i temama koje obrađuje)

Povezanost

Blog je alat za objavljivanje sadržaja na Internetu, stoga je važno da način na koji ga autor koristi odražava duh Interneta. Pri ocjenjivanju bloga po ovom kriteriju promatrat će se sljedeći parametri: 

  • Suradnja s drugim školama u zemlji i inozemstvu
  • Suradnja s institucijama i partnerima izvan škole te doprinos očuvanju okoliša, zdravlju ljudi i razvoju lokalne zajednice.
  • odražava li blog hipertekstualnost Interneta
  • nudi li linkove na kontekst sadržaja koji iznosi
  • referencira li se na izvore

Svrhovitost

Jedna od važnih kvaliteta bloga je i prepoznatljivost njegove svrhe. Osim što čitateljima omogućava da lakše prate sadržaj, svrhovitost doprinosi kvaliteti i prepoznatljivosti bloga. U sklopu ovog kriterija ocjenjivat će se: 

  • Broj, raspon i kontinuitet GLOBE mjerenja škole tijekom protekle godine;
  • Korištenje, primjena, analiza GLOBE podataka u nastavi i/ili u izradi istraživačkih projekata;
  • može li se prepoznati svrha bloga
  • je li ta svrha postignuta

 

03. lipnja 2008  
Novosti GLOBE škole Priručnik za mjerenja GLOBE u nastavi Suradnja GLOBE škola - projekti Susreti GLOBE škola Linkovi Kontakti Arhiva

 

na početnu str.