Istraživanje smo započele početkom listopada 2001.i završile početkom travnja 2002. Istražile smo 5 malih vodenih staništa na
širem području Opatije. Na popisnim obrascima smo bilježile sve potrebne podatke o pojedinom staništu, a jedno smo stanište (
Veprinac ) uzele za detaljnije proučavanje.Cilj ovog projekta je odrediti lokaciju staništa (koordinate, nadmorsku visinu), vršiti sva potrebna mjerenja na terenu kao
što su: temperatura vode, zraka i tla, odrediti boju , miris i prozirnost vode. Uočavati i zabilježiti biljke i životinje promatranjem te
one prikupljene D mrežom za makrozoobentos i uz pomoć posebnog obrasca za hidrološka istraživanja makrozoobentosa odrediti
indeks raznolikosti. Potom izvršiti detaljnu kemijsku analizu vode u školi na uzorcima donesenima s terena .Budući da je jedan od lokaliteta ( od njih 5 kojih smo istražile) već uvršten u projekt GLOBE već pet godina, (koliko je naša
škola uključena u ovaj projekt ) imale smo neka saznanja kako bi trebao izgledati projekt kojeg smo započele.
Metode kojima smo se služile:
1. Metoda određivanja lokacije (koordinate,
nadmorska visina)
2. Metoda utvrđivanja dubine i veličine lokve
3. Metoda mjerenja temperature vode, tla i
zraka
4. Metoda određivanja biljnih i životinjskih
vrsta promatranjem i mikroskopiranjem
5. Metoda uzorkovanja makrozoobentosa
D mrežom
6. Metoda određivanja vrsta makrozoobentosa i
indeksa raznolikosti
7. Metode za određivanje kemijske analize
vodeDobivene rezultate smo prikazale tabelarno i crtežima.
Zaključak:
Iz dosadašnjeg rada i dobivenih rezultata, možemo zaključiti da su mala vodena staništa vrlo značajna u
cjelokupnom ekosustavu. Ona su često neatraktivna, zapuštena i nepoznata široj javnosti. U njima obitava velik broj
beskralješnjaka i kralješnjaka, kao i mnoge biljke, poglavito alge. Organizmi makrozoobentosa obitavaju u velikom broju u
mulju ili šljunkovitoj podlozi, pa se često stekne dojam da i ne postoje, a upravo zbog svoje brojnosti, često su važan dio
hranidbenog lanca. Oni nam mogu reći mnogo o uvjetima u vodi. Zaključile smo također, da pokazatelji kemijske analize
vode ( voda je uzeta s površine ) ne moraju biti jednaki onima na dnu lokve tj. u mulju.
Učenice koje su radile na projektu:
Ana Šain 7. razred Mentori:
Andrea Idžaković 7. razred Marija Popović, prof.
Ana Petrovčić 7. razred Fredi Glavan, prof.